Otvori MojProfil

6 mitova o radu na daljinu

04.03.2020.

Iako ga sve veći broj tvrtki primjenjuje, neki stereotipi i dalje opstaju.

6 mitova o radu na daljinu
Timovi koji rade na daljinu više nisu iznimka već su postala norma za mala poduzeća. Znamo da postoje određeni izazovi kada se radi s virtualnim timom, međutim to nije izlika za stvaranje stereotipnih pretpostavki o zaposlenicima koji posao rade od kuće, prenosi Poslovni puls.
 
Razmotrimo neke od uobičajenih mitova o zapošljavanju i radu sa zaposlenicima koji rade ‘remote’.

Rad od kuće je povlastica

Rad od kuće nije povlastica, već je to poslovna politika koja se može mijenjati i otklanjati po potrebi. Prije pet ili deset godina rad od kuće se smatrao povlasticom i ljudi su se bili spremni žrtvovati samo kako bi imali tu mogućnost. Danas zaposlenici cijene tu mogućnost, no ako poslodavac ‘remote’ način rada predstavlja kao privilegiju to zaposlenicima može biti obeshrabrujuće jer i oni rade jednako naporno kao i drugi zaposlenici. I sami su svjesni da je mogućnost takvog načina rada za mnoge posao iz snova pa nema potrebe to dodatno isticati.

Ovakva politika koristi samo zaposlenicima

Ako upravljate timom na pravi način i poslodavci će imati brojne koristi uključujući i one financijske. Ovdje je samo nekoliko prilika za poslodavce:
 
Smanjuje odustnost s posla
Povećava produktivnost (unatoč poznatom suprotnom vjerovanju)
Proširuje njihov izbor talenata od lokalnih na neograničene
Smanjuje osobne sukobe i tračeve u uredu
Poslodavac ima manje troškova u vidu kreiranja radnog mjesta i potrepština za rad

Svoje ‘remote’ zaposlenike mogu platiti manje s obzirom da nemaju troškove prijevoza na posao

Kada je When Yahoo! pod vodstvom Marisse Mayer ukinuo svoju politiku rada na daljinu, mislite da su zaposlenicima dali povišicu? Naravno da ne. Isto tako, ljude ne biste trebali plaćati manje ukoliko rade od kuće. Plaće se, naime, određuju na temelju vještina, iskustva, odgovornosti, a ne na temelju pogodnosti. Zato, dajte svojim zaposlenicima realnu plaću i zapamtite da rad od kuće vašem poslovanju štedi novac na druge načine.

Zapošljavanje radnika izvan države ne zahtijeva nikakav dodatni napor niti pozornost

Poduzetnici se često iznenade kada saznaju kakvi sve zakoni i propisi o licenciranju i usklađenosti postoje. Da, možda će vam trebati dozvola da vaši zaposlenici mogu raditi ‘remote’ kao i mnoge druge stvari.

Nemoguće je izgraditi jaku organizacijsku kulturu izvan uredskog okruženja  

Vaša organizacijska kultura je on što učinite sa ili bez fizičke prisutnosti zaposlenika. Uspostavite vrijednosti tvrtke, viziju, misiju i politike te ih sve jasno iskomunicirajte s drugima. Razvijajte sustave prepoznavanja i nagrađivanja, kao i korištenje javnog foruma, kako biste govorili o svojim postignućima.

Produktivnost i predanost su problem

Ako znate kako dobro intervjuirati, odabrati i obučavati svoje zaposlenike, produktivnost vrlo vjerojatno neće biti problem. Istraživanje objavljeno u časopisu Harvard Business Review pokazuje da oni su oni zaposlenici koji rade od kuće produktivniji od svojih kolega koji posao obavljaju u uredu. Naime, takvi zaposlenici stvore osjećaj discipline, odanosti i predanosti poslu organizirajući bolje svoje vrijeme i tako obavljaju zadani posao.
 
Izvor: Poslovni puls
 

Najnovije oglase, vijesti i savjete iz svijeta tržišta rada potraži i na MojPosao LinkedIn profilu!

 

MojPosao.net – oglasi za posao i savjeti za razvoj karijere

Važno: Rubrike, Sex files, cura i frajer dana i crna kronika mogu sadržavati sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina. Osobama mlađim od 18 godina se savjetuje posjet ovim rubrikama jedino i samo uz nadzor punoljetne osobe.
Tportal je član Hrvatskog vijeća za medije. HVZM je samoregulatorno tijelo koje prati i sankcionira kršenja novinarske etike.
Saznajte više na http://www.hvzm.hr/
vijece@hvzm.hr